WEKO3
アイテム
教師の感情規則に関するノート : Word Minerを分析ツールとして
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/829
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/829cc4808a9-c81d-4b79-8a33-e27b799c6304
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教師の感情規則に関するノート : Word Minerを分析ツールとして | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Notes on the Feeling Rules Held by Junior High School Teachers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11338412 | |||||
著者 |
佐々木, 誠
× 佐々木, 誠× 菊池, 章夫× Sasaki, Makoto× Kikuchi, Akio |
|||||
著者所属(日) | ||||||
ja | ||||||
岩手県立大学大学院社会福祉学部研究科 | ||||||
著者所属(日) | ||||||
ja | ||||||
岩手県立大学社会福祉学部 | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Note | |||||
言語 | en | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Thirty-two junior high school teachers were interviewed on their images for ideal teaching. Their tape-recorded data were analyzed by Word Miner. Four clusters were emerged and were interpreted meaningfully as active relationship, psychological weakness, activation of interest, and aspiration. Two axes, orientation and personality factor , were valid in terms of 4 clusters and MBI scores. As shown in Figure 1, second cluster was separated to other clusters. Those results were discussed in relation to feeling rules in school. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 岩手県立大学社会福祉学部紀要 en : Bulletin of the Faculty of Social Welfare, Iwate Prefectural University 巻 8, 号 2, p. 61-67, 発行日 2006-03-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 8 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00004765015 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 13448528 |