WEKO3
アイテム
<研究ノート>社会福祉援助技術を伝達する方法について-II
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/674
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/6744bf26352-ee5a-4b30-9f9c-a59a4f6d6311
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <研究ノート>社会福祉援助技術を伝達する方法について-II | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <Note>The Literature Review on How the Social Work Skills Have Been Taught-II | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11338412 | |||||
著者 |
塩村, 公子
× 塩村, 公子× SHIOMURA, Kimiko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
ja | ||||||
岩手県立大学社会福祉学部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
FACULTY OF SOCIAL WELFARE, IWATE PREFECTURAL UNIVERSITY | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The teaching methods of social case work, applied during the period of 1918-1950's, were summarized as "growth model", concerning how to make students grow as a whole person. Learning from the direct experience was considered important, and the theory and technique of psychoanalysis were applied to assist students to grow. However, the teachers soon found their students responding to the approach with difficulty. As a result, teachers started to search for more effective and less threatening way of teaching, referring to the learning theories and/or to the group theories. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 岩手県立大学社会福祉学部紀要 en : Bulletin of the Faculty of Social Welfare, Iwate Prefectural University 巻 4, 号 1, p. 43-50, 発行日 2001-09-28 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 7 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00000046112 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-8528 |