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アイテム
車窓から眺めたボーダーランドとしての旧満洲
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/2909
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/290937b4dabd-697b-45fb-a58f-83e13ed0ada6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2016-12-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 車窓から眺めたボーダーランドとしての旧満洲 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Manchuria (Northeast China) as Borderlands Viewed on a Railway Trip | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中国東北部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 満洲 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 満鉄 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 境界地域 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中朝国境 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12209619 | |||||
著者 |
黒岩, 幸子
× 黒岩, 幸子× Kuroiwa, Yukiko |
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著者所属(日) | ||||||
高等教育推進センター | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 報告 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Reports | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This is a report of a research trip from August 3 through August 9, 2014 to borderlands of Northeast China. Starting from Changchun, the author made a round trip of approximately 1,700km via Jiamusi, Mudanjiang and Yanji by railway. Historical places of Manchukuo (Japanese puppet state, 1932-1945) still remain along the railway lines. Both Heilongjian and Jilin Provinces have borders with Russia, and Yanbian Korean Autonomous Prefecture in Jilin Province has a border with North Korea.Railway construction in Northeast China was started by the Russian Empire at the end of the 19th century and was continued by the Japanese Empire in the first half of the 20th century. In the period of Manchukuo, South Manchuria Railway Company (Mantetsu) performed an important role for the Japanese domination over Manchuria. After the establishment of the People's Republic of China, the whole railway was nationalized.Being connected to Russia by land and having good access to the Japanese See, border regions of Northeast China have possibilities for further economic, social and cultural development. | |||||
書誌情報 |
リベラル・アーツ en : Liberal arts 巻 9, p. 95-103, 発行日 2015-01-01 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 9 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009803539 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18816746 |