WEKO3
アイテム
岩手県立大学入学生の英語学習に関する諸問題 : 2014 年度入学生のケーススタディ
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/2903
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/29034894a04b-7d3c-4443-816e-d5890955ec46
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 岩手県立大学入学生の英語学習に関する諸問題 : 2014 年度入学生のケーススタディ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自学自習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習意欲 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 受信力と発信力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | IR | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12209619 | |||||
著者 |
渡部, 芳栄
× 渡部, 芳栄× Watanabe, Yoshiei |
|||||
著者所属(日) | ||||||
高等教育推進センター | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this article is to clarify issues concerning English education at Iwate Prefectural University (IPU) by analyzing the test results and a student survey. The curriculum reform of English Education will be implemented in 2015 at IPU and it is important to investigate IPU students' English ability as well as their self-study and motivation in order to develop better ways of teaching.Analyzing the data and the survey results reveal the following challenges to students and instructors at IPU; i) average test score declines over time, ii) students do not spend enough time on self-study, and iii) students also find it difficult to secure appropriate ways to study English outside of class. These suggest that the most important matter in our curriculum reform is to motivate students well in proper ways.Beginning 2015, IPU will offer two types of English courses: one aiming at acquiring basic skills and the other for communication skills. By offering these different types of courses, we attempt to connect English basic skills with communication skills. In this way we will meet our students' expectations of the English curriculum that they would like to not only read and listen to English, but also to communicate by using English. | |||||
書誌情報 |
リベラル・アーツ en : Liberal arts 巻 9, p. 1-18, 発行日 2015-01-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 3 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009802659 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18816746 |