ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Liberal arts = リベラル・アーツ
  3. 8

エーリッヒ・フロムの「理性的権威」概念にたいする一考察 : 教育における権威についての試論

https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/2896
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/2896
fe6217ed-b6b4-462a-8ee3-4acdc062aa41
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00008974679.pdf KJ00008974679.pdf (303.2 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-12-28
タイトル
タイトル エーリッヒ・フロムの「理性的権威」概念にたいする一考察 : 教育における権威についての試論
タイトル
タイトル An Essay about Authority in Education : Focusing Erich Fromm's Thought on "Rational Authority"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 authority
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Erich Fromm
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 competence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mutuality
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12209619
著者 関根, 宏朗

× 関根, 宏朗

WEKO 4731

関根, 宏朗

ja-Kana セキネ, ヒロアキ

Search repository
Sekine, Hiroaki

× Sekine, Hiroaki

WEKO 4732

en Sekine, Hiroaki

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this article is to rethink the authority in education tentatively. For this purpose, this article pays attention to a conception called "rational authority", which was presented by Erich Fromm (1900-80), who was famous sociopsychologist in the 20^th century.Many studies of pedagogy or educational science have emphasized the need of the authority in education. But most of them tend to discuss a desirable quantity of the authority and do not fully have qualitative discrimination of the authority in educational fields. However, Erich Fromm's thoughts on authority seem to have potentiality for that qualitative discrimination.According to Fromm's early texts, especially in Escape from Freedom (1941) and Man for Himself (1947), "rational authority" have four characteristics. That is, 1) "rational authority" is ruled by the elements of love, admiration and gratitude, 2) it can become the model of the identification generally or partially, 3)the authority has its source in competence, and 4) it is always temporary. It is certain that these characteristics are rather abstractive, but in considering works of his latter period, the dynamics between "rational authority" and "inhibiting authority" is suggested. This dynamism hints for the possibility of rethinking of the authority in education
書誌情報 リベラル・アーツ
en : Liberal arts

巻 8, p. 39-51, 発行日 2014-01-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 5
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00008974679
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18816746
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:40:55.909460
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3