ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. Liberal arts = リベラル・アーツ
  3. 1

児童版怒り対処尺度の作成と信頼性、妥当性の検討

https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/2832
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/2832
2bd9d58f-2632-48d5-8a0d-d42bf14b1fb7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004764590.pdf KJ00004764590.pdf (951.8 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-12-28
タイトル
タイトル 児童版怒り対処尺度の作成と信頼性、妥当性の検討
タイトル
タイトル Developing of the Anger Coping Scale for Children and Establishing its Reliability and Validity
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Anger Coping Scale for Children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 factor analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 attacking behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 supporting behavior
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12209619
著者 藤井, 義久

× 藤井, 義久

WEKO 4670

藤井, 義久

ja-Kana フジイ, ヨシヒサ

Search repository
Fujii, Yoshihisa

× Fujii, Yoshihisa

WEKO 4671

en Fujii, Yoshihisa

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to develop an Anger Coping Scale for Children for measuring children's coping behavior in anger provoking situations, and to examine its reliability and validity. Additionally, the relationship between anger level and coping behavior with anger was examined. Subjects were 849 children (469 boys and 380 girls). First, item analysis and factor analysis using the main factor method (varimax method) was conducted on the response of the subjects. Results indicated, four subscales: "attack", "support", "escapism", "suppression". Then, the Anger Coping Scale for Children (ACSC) consisting of 25 items was developed, and it was confirmed that the scale had acceptable reliability and validity. Analysis of anger provoking scenes using the ACSC indicated that boys tended to exhibit "attacking behaviors" and girls tended to exhibit "supporting behaviors". From a developmental perspective, upper-grade students tended to exhibit "attacking behaviors" and lower-grade students tended to exhibit" escapist behaviors". Lastly, the relationship between anger provoking scenes and coping behavior was examined using multiple regression analysis. Results of a standard partial regression coefficient indicated that "attacking behavior" had a close relation to "scenes of parent-child relationships" and "scenes of frustration" and "supporting behavior" had a close relation to "scenes of companionship". This finding suggests that anger coping behavior exhibited by a child differs according to the target person of the anger.
書誌情報 リベラル・アーツ
en : Liberal arts

巻 1, p. 71-81, 発行日 2007-01-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004764590
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18816746
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:41:17.324406
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3