ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 岩手県立大学看護学部紀要
  3. 17

手術室看護師が経験した手術室実習の困難感と期待

https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/1898
https://iwate-pu.repo.nii.ac.jp/records/1898
24a92dda-88e2-496f-b75e-e881ee65a6a5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009641859.pdf KJ00009641859.pdf (2.0 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-12-27
タイトル
タイトル 手術室看護師が経験した手術室実習の困難感と期待
言語 ja
タイトル
タイトル Difficulties and expectations related to operating room training experienced by surgical nurses
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 手術室実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 手術室看護師
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護基礎教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 operating room training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 surgical nurse
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 basic nursing education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11373559
著者 小澤, 尚子

× 小澤, 尚子

WEKO 3672

ja 小澤, 尚子

ja-Kana オザワ, ナオコ

Search repository
原島, 利恵

× 原島, 利恵

WEKO 3673

ja 原島, 利恵

ja-Kana ハラシマ, リエ

Search repository
Ozawa Naoko

× Ozawa Naoko

WEKO 3674

en Ozawa Naoko

Search repository
Harashima, Rie

× Harashima, Rie

WEKO 3675

en Harashima, Rie

Search repository
著者所属(日)
岩手県立大学看護学部
著者所属(日)
茨城キリスト教大学看護学部
著者所属(英)
en
Faculty of Nursing, Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
College of nursing Ibaraki Christian University
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Reserch Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の目的は,手術室看護師が看護基礎教育で経験した手術室実習の困難感と,手術室実習に期待することを明らかにし,効果的な実習指導を検討することである.研究方法は,看護基礎教育卒業後に希望して手術室看護師となった10名を対象に,半構成的面接法による質的帰納的研究を行った.その結果,手術室実習の困難感には,【実習指導者との関係が構築できない辛さ】【教員の助言・サポートが思うように機能しないもどかしさ】【実習形態の違いから生じる戸惑い】の3つのカテゴリーが導き出された.さらに,手術室実習に期待するものには,【実習指導者の積極的な関わり】【学習意欲を高める教員の関わり】【実習指導者と教員の連携】【時間的余裕のある実習】の4つのカテゴリーが導き出された.教員は学生に対し,手術室実習は診療の補助を含む見学主体の実習であることを伝え,否定的な経験として知覚しないように説明する等の必要性が示唆された.
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of the present study was to investigate effective training guidance by elucidating the difficulties experienced by surgical nurses in regard to operating room training during basic nursing education and their expectations of this training. We performed a qualitative inductive study in which we conducted semi-structured interviews with 10 nurses who had chosen to become surgical nurses after graduating from basic nursing education. As a result, we identified three categories related to difficulties experienced in operating room training. These categories were, "distress from not being able to build relationships with instructors,"" frustration that teachers' advice and support do not function as desired,"and" confusion due to differences in training formats." We also identified four categories for expectations of operating room training. These were," interactions of surgical nurses with the students,"" involvement of teachers that increases one's motivation to learn," "cooperation between instructors and teachers,"and "training with sufficient time." Our findings suggested that teachers must convey to students that operating room training mainly involves observation-including assisting with medical care-and explain that students should not view training as a negative experience.
書誌情報 ja : 岩手県立大学看護学部紀要
en : Journal of the Faculty of Nursing, Iwate Prefectural University

巻 17, p. 13-23, 発行日 2015-03-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 4
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009641859
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13449745
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:30:15.946510
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3